Nara doden!

Nu ska jag beratta for er om var nara doden upplevelse pa vag till Koh Tao..
Det startade lugnt o stilla med en battur till Krabi.. darefter tog vi bussen till stalle med konstigt namn pa S som iaf ligger pa fastlandet pa andra sidan thailand.. har borjar det hemska..
vi kliver pa baten som ska ta oss till Koh Tao.. Nattfarja.. Det enda som finns pa golvet pa den dar baten ar nummererade madrasser.. dar skulle vi spendera natten, vilket anda va helt okej till en borjan!
men sen.. shit assa.. baten gungade at alla hall o kanter.. folk lag och spydde overallt.. vi fick panik..
vi skulle do, mathilda iofs mer saker an mig.. menmen, vi overlevde..

Val framme i Koh Tao idag va klockan 08.30.. Hitta ett rum o ata frukost stod valdigt hoft upp pa prioritetslistan..
Saa... vi tog en taxi till Ban's och fick ett bra rum dar.. bokade aven en dags dykning till morgondagen :)
Vi gick ner for o ta oss en efterlangtad frukost..

Satt dar och at o myste lagom trotta vid havet.. En kille sitter pa bordet jamte oss, ensam.. o fragar plotsligt "vart ar ni ifran?" jag svarade lika artig som jag alltid ar.. "Fran Karlshamn".. o han sager "Jag tyckte ni hade dialekt nerifran, jag ar fran kristianstad" Mathilda sneglar bak, o kollar pa mig igen, men maste titta igen.. Han fragar om han far satta sig med oss istallet.. visst sjalvklart sager jag..

Mathilda kollar lite forvanat pa mig o viskar "Ser du vem det ar?".. Ehh, naa..  varfor skulle jag gora de??

Han satter sig vid oss, och jag far ett sms av Mathilda som sitter mitt emot.. Idolcalle fran forra aret, stod de..
Jag har ju aldrig varit ett riktigt aktivt fan av idol, sa jag hade ju ingen aning..
Men den har Calle iaf, sjukt trevlig manniska.. o kom med mycket bra forslag for hur vi skulle spendera dagen..
Sa vi hyrde en varsin moppe.. Jag, Mathilda, Calle o hans kompis Niklas akte runt pa on, akte till ett sjukt mysigt stalle, satt o spelade lite kort o njot av livet..

Akte tillbaka till stallet dar vi bor for att Calle skulle hamta gitarren, akte vidare till en strand pa andra sidan on. Calle spelade lite gitarr o sjong, o vi andra satt o bara kollade ut over havet..
Vi spelade lite boule innan solen borjade ga ner.. Tog mopparna tillbaka till Ban's o kakade lite..

Nu sitter jag har.. Mathilda gor sig iordning for utekvall pa rummet.. SA vi far se vart vinden tar oss, men blir nog en tidig kvall.. Dykning imon klockan 09.00 sa :)






Jag ber sa hemskt mycket om ursakt for denna langa text.. men Becca, den handlar ju lite om Calle, sa du kanske kan me o lasa allt anda :) Har inte kameran med mig nu, sa bilder bjuder vi pa imon om vi har tid!
o jag forsokte gora en lank till din blogg nu me, men de gick inte heller.. sjukt missnojd du maste va me detta inlagget :)


All karlek till er dar hemma!

Mathilda halsar nog ocksa.. o jag vet att hon saknar er alla!!


/Martina

Kommentarer
» jessica

woooh en kändis också! :) wow liksom

2010-12-18 @ 15:52:40
Hemsida: http://jejejessica.blogg.se/
» Mamma Carina

Tur att ni inte skall åka samma båt när ni åker från ön.

Ha det så kul med dykningen i morgon, och ta mycket bilder under vattnet.

Hälsa Calle :))

2010-12-18 @ 15:59:17
» becca

min fråga är bara: Vad sa han om mig? vill han va med mig? haaalllåååå?? är han kär i mig?????

2010-12-18 @ 17:19:05
Hemsida: http://rronnysdother.blogg.se/
» Erica

Jag gillar text iaf! bilder också såklart, men roligt att läsa såna historier! jag är avis här hemma . så du vet :)

2010-12-19 @ 12:40:13
Hemsida: http://ericaronnysdother.blogg.se/

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0